Рубрики
 
 

Передплата онлайн

 

Полювання

 

Арсенал

 

Собаки

 

Риболовля

 

Нотатки рибалки

 

Интерв'ю

 

Флора та Фауна

 

Законодавство

 

Газети (номери)

 

2017

 

2016

 

2015

 

2014

 

2013

 

2012

 

2011

 

2010

 

2009

 

2008

 

2007

 

2006

 

2005

 

2004

 

2003

 

2002

 

2001




Асоціація користувачів мисливських та рибальських господарств


Сайт посвященный общению на тему охоты и рыбалки



Головна Про проект Передплата онлайн Об'яви Форуми Контакти

Юридична консультація.

Уважаемая редакция газеты ''Полювання та риболовля", здравствуйте!

Среди охотников бытуют различные мнения по поводу хранения, транспортировки, а также применения огнестрельного оружия, в частности, гладкоствольного охотничьего.

Хотелось бы в одном из номеров вашей газеты получить разъяснения специалистов по ряду вопросов:

1)как и где следует хранить охотничье ружье;

2)можно ли хранить оружие вне металлического сейфа;

3)можно ли перевозить оружие в собранном расчехленном состоянии;

4)можно ли применять охотничье ружье в целях самообороны или защиты частной собственности;

5)какие санкции применяются в случае нарушения правил по этим вопросам;

6) кто и в каких случаях имеет право изъять оружие?

Прошу дать ответы со ссылкой на действующие нормативные документы.

С уважением, Рябуха Г.

Шановний пане Геннадію, дякую за Ваші запитання, на які відповім з посиланням на діюче законодавство України.

Відповідь на запитання № 1, 2, 3 дає "Інструкція про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної і холодної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначених патронів, а також боєприпасів до зброї та вибухових матеріалів", затверджена наказом МВС України від 21.08.1998р. №622 із змінами і доповненнями від 13.04.99 та 26.06.2002.

Так, в п. 12.1. зазначено, що кількість зброї, яку може мати громадянин України, не обмежена, однак власник зброї повинен забезпечити її безумовну схоронність. У разі наявності трьох і більше одиниць вогнепальної, пневматичної зброї, арбалетів приміщення (будинок, квартира тощо) або сейф (шафа) для її зберігання повинні бути обладнані охоронною сигналізацією, автономною або з виводом на ПЦН органів внутрішніх справ.

П. 12.12 цієї інструкції зазначає: "Зброя, боєприпаси до неї, що належать громадянам, мають зберігатися за місцем їх постійного проживання або в місцях тимчасового перебування власників (у дачних будинках тощо) у період проживання, в металевих ящиках, сейфах, спеціально виготовлених для зберігання зброї. При цьому зброя має бути в розрядженому стані.

У виняткових випадках допускається з дозволу органів внутрішніх справ тимчасове зберігання зброї без права її використання в іншого дорослого члена сім'ї або найближчого родича, а в разі їх відсутності - в інших громадян на час тривалого (понад три місяці) відрядження, перебування на військових зборах або проходження власником зброї строкової служби у Збройних Силах України при дотриманні встановлених правил її зберігання. На період тимчасового зберігання зброї особі, яка прийняла її на зберігання, органи внутрішніх справ видають дозвіл з позначкою «на тимчасове зберігання без права користування».

В п. 12.13. інструкції зазначено, що під час перенесення або перевезення вогнепальна зброя має бути у розрядженому стані (для напівавтоматичної зброї відсутність патрона в патроннику). У всіх випадках під час перенесення або перевезення зброї, боєприпасів до неї власник зобов'язаний мати при собі дозвіл органу внутрішніх справ на право зберігання та носіння зброї.

Отже, тепер зберігання зброї є обов'язковим саме в металевих ящиках, хоча раніше дозволялося зберігання в "міцних з надійними замками дерев'яних шафах".

Крім цього, тепер при зберіганні та перевезенні вимагається лише розряджений стан зброї, а раніше зброя повинна була бути "зачохленою, у розрядженому, розібраному стані (якщо це можливо)' .

Відповідаючи на запитання № 4 про застосування мисливської зброї з метою самозахисту або захисту приватної власності, можна зазначити, що частиною 3 ст. 27 Конституції України передбачено, що кожна людина має право захищати своє життя і здоров'я, життя і здоров'я інших людей від протиправних посягань, а ч. 4 ст. 41 гарантує непорушність права приватної власності, якого ніхто не може бути протиправно позбавлений.

Однією з найважливіших гарантій реалізації громадянами гарантованого Конституцією України права на захист від протиправних посягань є інститут необхідної оборони. Згідно з ч. 2 ст. 36 Кримінального Кодексу України, кожна особа має право на необхідну оборону незалежно від можливості уникнути посягання або звернутися за допомогою до інших осіб чи органів влади. Це положення є гарантією проголошеного ч. 5 ст. 55 Конституції України права кожної людини будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Необхідною обороною згідно ч. 1 ст. 36 ККУ визнаються дії, вчинені з метою захисту охоронюваних законом прав та інтересів особи, яка захищається, або іншої особи, а також суспільних інтересів та інтересів держави від суспільно небезпечного посягання шляхом заподіяння тому, хто посягає, шкоди, необхідної і достатньої в даній обстановці для негайного відвернення чи припинення посягання, якщо при цьому не було допущено перевищення меж необхідної оборони.

Кожен громадянин, реалізуючи своє право на захист від протиправних посягань інтересів, що охороняються законом, має право вибору засобів захисту в межах, дозволених законом.

Ч. 5 ст. 36 ККУ зазначає: "Не є перевищенням меж необхідної оборони і не має наслідком кримінальну відповідальність застосування зброї або будь-яких інших засобів чи предметів для захисту від нападу озброєної особи або нападу групи осіб, а також для відвернення протиправного насильницького вторгнення у житло чи інше приміщення, незалежно від тяжкості шкоди, яку заподіяно тому, хто посягає.

Отже, використовувати мисливську зброю для самозахисту або захисту приватної власності можна, як і будь-яку іншу, але тільки за вищевказаних умов.

Відповідаючи на запитання № 5 та № 6, можна зазначити, що згідно п. 22 ст. 11 Закону України "Про міліцію", у разі виявлення порушень правил дозвільної (порушення порядку зберігання та використання зброї) системи органи внутрішніх справ мають право анулювати дозволи на придбання, зберігання і носіння зброї та боєприпасів, видані громадянам, що є підставою для вилучення зброї.

Таке анулювання може бути застосоване також у випадках:

—наявності в особи медичних протипоказань до володіння зброєю;

—наявності даних про систематичне порушення такою особою громадського порядку, зловживання спиртними напоями, вживання наркотиків тощо;

—пред'явлення такій особі обвинувачення про вчинення злочину, а також віддання до суду.

Вилучення такої зброї може бути здійснене працівниками органів внутрішніх справ у формі конфіскації або оплатного вилучення у випадках, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення.

Якщо мої відповіді будуть, на Вашу думку, невичерпними, або у Вас та інших читачів виникнуть будь-які запитання, будь ласка, пишіть, буду радий відповісти на них в наступних номерах нашої газети.

М. ІВАНЧЕНКО.



Украинская Баннерная Сеть